Ville du købe et produkt du aldrig have set? Nej vel? Sådan har de fleste det nok. Derfor er det også vigtigt at satse på den visuelle markedsføring af dit produkt, hvis du har din egen virksomhed. Særligt hvis du producerer et produkt, hvis værdi i høj grad er forbundet med det visuelle.
Derfor er produktbilleder også blevet en naturlig del af de fleste markedsføringsstrategier, men et produktbillede er ikke bare et produktbillede. Takket være den løbende teknologiske udvikling har både billedet som medie og hele processen omkring produktionen af billeder til markedsføring udviklet sig fra det traditionelle format.
Det er nemlig nu muligt at få lavet computergenerede billeder baseret på fotorealistiske 3D-modeller af dit produkt. Og da hele – eller det meste af – processen omkring produktionen af billederne foregår digitalt, så kan disse billeder laves til en brøkdel af prisen for traditionelle billeder.
Du skal nemlig ikke tænke på udgifter i forbindelse med at sende produktet frem og tilbage mellem fotosessioner eller bruge en bestemt lokation. Uanset hvilken situation, der bedst præsenterer dit produkts værdi, så kan situationen og lokationen genskabes digitalt. Det er dermed kun fantasien, der sætter grænser for, hvordan du vælger at præsentere dit produkt.
Det sidste nye indenfor produktbilleder
En af fordelene ved computergenerede billeder er desuden, at du kan ændre alle tænkelige detaljer, selv efter at billedet er lavet. Det gør det muligt virkelig at kæle for detaljerne og sikre at både lysindfald og vinklen er helt perfekt, inden billedet bruges.
Det gør desuden heller ikke noget, hvis processen står på over længere tid, for du skal hverken betale for et studie eller sørge for, at tingene står præcis som dagen før, når der skal ændres på billedet. Brugen af computergenrerede billeder har på den måde revolutioneret den gamle proces og fundet en både hurtigere og billigere metode – hvilket på ingen måde kan ses i slutresultatet.
De computergenerede billeder er nemlig på ingen måde underlegne i forhold til det originale medie, da den 3D-teknologi, der ligger bag de computergenerede billeder, er i stand til at genskabe såvel materiale og tekstur med en virkelighedstro realismegrad.
En metode med masser af potentiale
Ved at lave en 3D-model af dit produkt er du med denne teknologi desuden i stand til senere hen at placere dit produkt i enhver tænkelig situation. For på samme måde som produktet kan genskabes digitalt, så er det også muligt at bygge enhver tænkelig situation op omkring produktet.
Skal produktet dermed lanceres med en bestemt målgruppe for øje, er du i stand til at konstruere en situation omkring produktet, der appellerer lige præcis til denne målgruppe.
Med en digital fil er det desuden også langt nemmere at føre markedsføringen af dit produkt fra et medie til et andet, hvis du vil satse på levende billeder og video senere hen. Hvilket er et fornuftigt supplement til enhver markedsføringsstrategi, der ønsker at øge virksomhedens eller produktets synlighed. Levende billeder fanger nemlig i langt højere grad folks opmærksomhed, når de støder på det online.