Udmattet: Boost din energi med disse råd

Ender du også ofte ud i eftermiddagstågen, hvor intet kan redde energien og hvor kaffen er en livline – ikke bare en varm drik. Det kan specielt være frustrerende på dage, hvor du ønsker at produktivitetsniveauet skal være i top. Men når tågen har sat ind, er selv turen hjem fra arbejde en udfordring, der kan virke uoverskuelig. Når kaffen ikke hjælper, er det på tide at se på hvad du ellers kan gøre for at booste energien.

Du har nok hørt det før, men det er vigtigt, at du får nok søvn. Det er første punkt på dagsordenen, når du vil fikse din energi. Kvalitetssøvn hjælper på energi, produktivitet, humør og overordnet helbred. Det er ikke nok at få de 7-9 timers søvn, det skal også være uden afbrydelser, så du når igennem alle søvnens faser. For at få en bedre søvnrytme kan du blandt andet slukke for skærmene en time før du går i seng og skifte TV-programmet ud med en bog. Det hjælper også at gå i seng og vågne op på de samme tidspunkter hver dag. Rutine er nøgleordet når det kommer til søvn.

Det er også vigtigt at du får nok at spise. En rig og varieret diæt er essentiel for en længerevarende energi. Husk at få alle dine vitaminer, makro- og mikronæringsstoffer.

Husk at få nok sollys. Det kan måske virke som et fjollet råd i overskyede Danmark. Men grib chancen når den er der og nyd solen. Solen giver dig vitamin D, hvilket har en effekt på dit energiniveau, specielt om morgenen.

Denne artikel påminder dig måske om råd du allerede kender til, men der er en grund til at de bliver gentaget så ofte. Fordi det er essentielt for dit energiniveau. Her er endnu en kending: Når du føler at øjnene er tunge og tågen er på vej, er det en god idé at rejse dig op og gå rundt. Herudover er motion også en bærende søjle når det kommer til en mere produktiv hverdag.

Mangler du løbetøj til din træning eller på dage hvor du vil bevæge dig lidt ekstra? Gå ind på fusion.dk og find det rette tøj til netop dit behov.